Často kladené otázky

  1. Kde nájdem školenia k téme verejného obstarávania?
    Všetky školenia realizované Úradom pre verejné obstarávanie nájdete v časti Metodika/Vzdelávanie – Školenia úradu.
  2. Kde nájdem vzdelávacie a metodické materiály, metodické usmernenia, infografiky, podcasty a pod.?
    Metodické a vzdelávacie výstupy nájdete v časti Metodika/Vzdelávanie. Uvedená časť je rozčlenená do jednotlivých podsekcií a to podľa typu konkrétneho hľadaného výstupu. V podsekcii s názvom Tematické materiály môžete nájsť rôzne vzdelávacie materiály podľa názvu konkrétnej problematiky.
  3. Kde nájdem aktuálne účinný zákon o verejnom obstarávaní?
    Aktuálny zákon o verejnom obstarávaní, ako aj vyhlášky ÚVO a ostatné právne predpisy, nájdete v časti Legislatíva.
  4. Kde nájdem rozhodnutia ÚVO?
    V časti Rozhodnutia ÚVO nájdete prehľady rozhodnutí o námietkach, rozhodnutia z kontrol, Rady úradu a správnych deliktoch.
  5. Ako a prečo si vytvoriť profil verejného obstarávateľa/obstarávateľa?
    Podľa zákona o verejnom obstarávaní si verejný obstarávateľ/obstarávateľ/osoba podľa § 8 zákona o verejnom obstarávaní plní všetky povinnosti týkajúce sa zverejňovania dokumentov a informácií v profile VO/O. Profil VO/O sa vytvára automaticky na základe žiadosti o registráciu a vytvorenie profilu obstarávateľského subjektu/aktualizácia údajov, ktorá je dostupná v informačnom systéme eForms (IS eForms) po prihlásení sa do privátnej zóny.
    Bližšie informácie k správe Profilov VO/O a zverejňovaniu dokumentov a informácií v Profile VO/O nájdete, v časti Zverejňovanie oznámení a dokumentov.
  6. Aké informácie má povinne zverejniť verejný obstarávateľ/obstarávateľ na profile?
    Prehľad povinne zverejňovaných informácií na profile a zoznam informačných povinností nájdete v dokumentoch zverejnených v časti Príručky.
  7. Kde si na webovom sídle úradu viem overiť osobné postavenie hospodárskeho subjektu?
    Splnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia podľa § 32 ods. 1 písm. a) až f) zákona o verejnom obstarávaní je možné si overiť v časti Zoznam hospodárskych subjektov.
  8. Ako vytvorím JED - Jednotný európsky dokument?
    Jednotný európsky dokument pre verejné obstarávanie (JED) predstavuje dokument, ktorým hospodársky subjekt môže predbežne nahradiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti určené verejným obstarávateľom alebo obstarávateľom. Na vytvorenie JED môžete využiť Modul JED, ktorý Vám umožňuje vytvárať, vypĺňať, vyhodnocovať, zlučovať a upravovať jednotný európsky dokument pre verejné obstarávanie.
    Modul JED je dostupný na portáli úradu ako pre neprihlásených používateľov, tak aj po prihlásení sa do privátnej zóny (výhodou je integrácia s profilmi VO/O a teda priame zverejnenie JED pod vybranou zákazkou).
    Bližšie informácie k používaniu služby JED nájdete v dokumente Príručka k funkcionalitám webového sídla úradu.
  9. Ako založiť zákazku?
    Spôsob založenia zákazky je možný viacerými spôsobmi:

    prostredníctvom informačného systému eForms (IS eForms) bez odoslania oznámenia alebo s odoslaním oznámenia,

    prostredníctvom profilu VO/O, v zóne obstarávateľa pod konkrétnou organizáciou v časti Zákazky organizácie.

    Bližšie informácie nájdete v dokumente Príručka k funkcionalitám webového sídla úradu.
  10. Ako požiadam o metodické usmernenie?
    Žiadosť o metodické usmernenie je možné zaslať elektronicky na adresu info@uvo.gov.sk alebo ivo@uvo.gov.sk. Rovnako je na tieto účely možné využiť príslušný formulár na stránke ústredného portálu verejnej správy www.slovensko.sk. V žiadosti pre konkrétnejšie / špecifickejšie vypracovanie metodického usmernenia je vhodné uviesť, či ide o záujemcu/uchádzača alebo verejného obstarávateľa/obstarávateľa a o aký typ zákazky ide, napríklad aj v akej predpokladanej hodnote.
  11. Ako zverejniť súhrnné správy?
    V prípade otázok ohľadne technickej stránky zverejňovania súhrnných správ a vypĺňania jednotlivých formulárov, odpovede nájdete v dokumente Príručky alebo je možné zaslať otázky na emailovú adresu: helpdesk_vestnik@uvo.gov.sk.
    Čo sa týka obsahovej stránky podania súhrnných správ, dávame do pozornosti tematické materiály zverejnené v časti Súhrnné správy.
    V prípade ďalších otázok ohľadne súhrnných správ sa môžete obrátiť aj na Odbor stálych pracovísk, ktoré Vám túto problematiku vedia vysvetliť podrobnejšie a v tejto oblasti vykonávajú aj školenia.
  12. Kde nájdem informácie k Registru partnerov verejného sektora (konečný užívateľ výhod)?
    Register konečných užívateľov výhod nahradil od 1. 2. 2017 Register partnerov verejného sektora vedený Ministerstvom spravodlivosti Slovenskej republiky. Informácie o tomto registri sú dostupné na stránke www.justice.gov.sk v časti Register partnerov verejného sektora. Všetky otázky k registru partnerov verejného sektora je potrebné posielať na emailovú adresu rpvs.sk@justice.sk. Taktiež jednotlivé výpisy je možné nájsť v odkaze Rýchle vyhľadávanie partnera.
    Archív informačného systému úradu, obsahujúci údaje o konečných užívateľoch výhod hospodárskych subjektov účinných do 31. 1. 2017, je možné nájsť v časti Register konečných užívateľov výhod.
  13. Kde nájdem certifikované aukčné systémy?
    Zoznam certifikovaných systémov na uskutočnenie elektronických aukcií nájdete v časti Certifikované aukčné systémy.
  14. Kde sa dozviem informácie o elektronickej platforme verejného obstarávania?
    Všetky informácie, ako aj príručky a videonávody k elektronickej platforme verejného obstarávania, nájdete na webovej stránke Elektronická platforma.
  15. Kde získate informácie o profesionalizácii, ako aj o skúškach na odborných garantov a registrované osoby?
    Všetky informácie o koncepte profesionalizácie vo verejnom obstarávaní nájdete v časti Profesionalizácia. Nájdete tu aj informácie o skúškach, jednotlivé termíny skúšok, všetky žiadosti, ako aj zoznamy odborných garantov a zoznam registrovaných osôb.

  16. Nenašli ste odpoveď na svoju otázku?
    V prípade akýchkoľvek otázok a žiadostí nás kontaktujte.

V jednotlivých regiónoch Slovenska poskytuje prvý kontakt s úradom Oddelenie regionálnych centier, na ktorý sa môžete obrátiť.


Dôležité