Elektronické služby Úradu pre verejné obstarávanie

  Úrad pre verejné obstarávanie (ďalej len „úrad“) v zmysle zákona č. 305/2013 Z.z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) umožňuje odosielanie podaní žiadostí a oznámení v revíznych postupoch elektronickou formou prostredníctvom elektronických formulárov.

Používateľ, ktorý chce využiť jednu zo služieb, poskytovaných úradom, sa iba bezodplatne registruje do privátnej zóny úradu. V prípade, že už je registrovaný, stačí sa iba prihlásiť. Aj registrácia aj prihlásenie sa realizuje na www.uvo.gov.sk a následným vstupom do privátnej zóny (na hlavnej stránke vpravo hore), prípadne kliknutím na odkaz Prihlásenie - Úrad pre verejné obstarávanie (gov.sk)

Po prihlásení sa do privátnej zóny používateľ klikne na odkaz „eForms“ v ľavej časti v navigačnom menu. Všetky elektronické služby sú následne v sekcii „Formuláre“ v časti „Podania a žiadosti“, kde si používateľ môže vybrať, ktorú službu chce využiť.

Úrad má pre elektronické podpisovanie implementovaný podpisový nástroj D.Signer, ktorý je možné bezplatne stiahnuť na www.slovensko.sk v časti „Na stiahnutie“, alebo prostredníctvom tohto odkazu: Na stiahnutie - UPVS (slovensko.sk) .

Úrad vo svojej pôsobnosti poskytuje nasledovné elektronické služby:

  1. Podávanie žiadosti o registráciu a vytvorenie profilu obstarávateľského subjektu/ aktualizácia údajov.
  2. Podávanie žiadosti o zápis do zoznamu hospodárskych subjektov.
  3. Podávanie žiadosti o predĺženie zápisu v zozname hospodárskych subjektov.
  4. Podávanie žiadosti o zmenu údajov v zozname hospodárskych subjektov.
  5. Podávanie rozkladu proti rozhodnutiu Úradu pre verejné obstarávanie vydanému v správnom konaní.
  6. Podávanie žiadosti o certifikáciu systému na uskutočnenie elektronickej aukcie. 
  7. Podávanie žiadosti o metodické usmernenie v oblasti verejného obstarávania.
  8. Podávanie žiadosti o odborné stanovisko v oblasti verejného obstarávania.
  9. Podávanie podnetu na začatie konania o preskúmanie úkonov kontrolovanéhov procese verejného obstarávania. 
  10. Podávanie námietok vo verejnom obstarávaní.
  11. Podávanie žiadosti o ex ante posúdenie dokumentov.
  12. Podávanie odvolania proti rozhodnutiu Úradu pre verejné obstarávanie vydanému v konaní o preskúmanie úkonov kontrolovaného.
  13. Podávanie odvolania proti rozhodnutiu o námietkach vydanému vo verejnom obstarávaní.
  14. Podávanie návrhu na vyhotovenie referencie alebo úpravu referencie.

Dôležité