III.1)
PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.1.1)
Požadované zábezpeky a záruky
Zábezpeka v zmysle zákona č. 25/2006 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
neskorších predpisov (zákon) sa vyžaduje vo výške 300.000,00 EUR. Podrobnosti o zložení zábezpeky sú uvedené v súťažných podkladoch.
III.1.2)
Hlavné podmienky financovania a spôsoby platieb a/alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa tieto podmienky a spôsoby riadia
Predmet zákazky bude financovaný z rozpočtu verejného obstarávateľa a zo štrukturálnych fondov EÚ v rámci
Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Verejný obstarávateľ nebude poskytovať zálohové platby.
III.1.4)
Ďalšie osobitné podmienky
Plnenie zmluvy podlieha osobitnym podmienkam
Áno
Opis osobitných podmienok:
Plnenie zmluvy podlieha osobitnym podmienkam: Áno
Opis osobitných podmienok: Zhotoviteľ predmetu zákazky sa zaviaže
- strpieť výkon kontroly/auditu/overovania súvisiaceho s poskytovanými službami
- sprístupniť všetky dokumenty, ktoré sú relevantné pre špecifické vzniknuté výdavky a platby na účel vykonania
kontroly osobám a orgánom, ktoré majú právo tieto dokumenty kontrolovať
- poskytnúť oprávneným osobám všetku potrebnú súčinnosť
III.2)
PODMIENKY ÚČASTI
III.2.1)
Osobné postavenie hospodárskych subjektov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijných alebo obchodných registrov
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
1.Podmienky účasti vo verejnom obstarávaní podľa § 26 zákona týkajúce sa osobného postavenia
Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia uvedené v § 26 ods. 1 zákona. Doklady a dokumenty, prostredníctvom ktorých uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa § 26 zákona:
1.1 Uchádzač preukáže splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 1 zákona, spôsobom podľa § 26 ods. 2 zákona alebo podľa § 128 zákona.
1.2 V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená vo verejnom obstarávaní, sa požaduje preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne. Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) zákona preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
1.3 Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje osobné postavenie musia byť v ponuke predložené ako originály alebo ich úradne osvedčené kópie.
1.4 Ak uchádzač alebo záujemca nemá sídlo v Slovenskej republike a krajina jeho sídla nevydáva niektoré z dokladov uvedených v § 26 ods. 2 zákona alebo nevydáva ani rovnocenné doklady, možno ich nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v krajine jeho sídla.
1.5 Ak má uchádzač alebo záujemca sídlo v členskom štáte inom ako Slovenská republika a právo tohto členského štátu neupravuje inštitút čestného vyhlásenia, možno ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v krajine pôvodu alebo v krajine sídla uchádzača alebo záujemcu.
Odôvodnenie primeranosti použitia podmienky účasti podľa bodu 1.1 súťažných podkladov vo vzťahu k predmetu zákazky a potreba jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona:
Povinnosť bezvýhradne splniť všetky vyššie uvedené podmienky osobného postavenia vyplýva priamo zo zákona. Uvedená skutočnosť odôvodňuje ich potrebu a primeranosť.
2.Podmienky účasti vo verejnom obstarávaní podľa § 26a zákona týkajúce sa preukazovania majetkovej účasti
Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa preukazovania majetkovej účasti uvedené v § 26a zákona. Doklady a dokumenty, prostredníctvom ktorých uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúce sa preukazovania majetkovej účasti podľa § 26a zákona:
2.1 Uchádzač preukáže splnenie podmienok účasti týkajúce sa preukazovania majetkovej účasti podľa § 26a zákona, spôsobom podľa § 26a ods. 3 zákona.
2.2 V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená vo verejnom obstarávaní, sa požaduje preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa preukazovania majetkovej účasti za každého člena skupiny osobitne.
2.3 Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje majetkovú účasť musia byť v ponuke predložené ako originály alebo ich úradne osvedčené kópie.
Odporúčanie verejného obstarávateľa:
Na preukázanie splnenia podmienok účasti podľa § 26a zákona týkajúce sa preukazovania majetkovej účasti verejný obstarávateľ uchádzačom odporúča využiť inštitút čestného vyhlásenia podľa § 32 ods. 11 zákona a podľa bodu 5. súťažných podkladov.
Odôvodnenie primeranosti použitia podmienky účasti podľa bodu 2.1 súťažných podkladov vo vzťahu k predmetu zákazky a potreba jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona:
Povinnosť bezvýhradne splniť všetky vyššie uvedené podmienky preukazovania majetkovej účasti vyplýva priamo zo zákona. Uvedená skutočnosť odôvodňuje ich potrebu a primeranosť.
III.2.2)
Ekonomická a finančná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
3.Podmienky účasti vo verejnom obstarávaní podľa § 27 zákona týkajúce sa finančného a ekonomického postavenia
Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti podľa § 27 zákona týkajúce sa finančného a ekonomického postavenia uvedené v bode 3.1 a 3.2 súťažných podkladov:
3.1§ 27 ods. 1 písm. a) zákona: uchádzač preukazuje svoje finančné a ekonomické postavenie vyjadrením banky alebo pobočky zahraničnej banky, ktorým môže byť prísľub banky alebo pobočky zahraničnej banky o poskytnutí úveru.
3.1.1Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúce sa finančného a ekonomického postavenia podľa § 27 ods. 1 písm. a) zákona:
-Verejný obstarávateľ požaduje predloženie vyjadrenia alebo ekvivalentného dokladu od banky alebo pobočky zahraničnej banky alebo zahraničnej banky, v ktorej má uchádzač vedený účet, o schopnosti uchádzača plniť finančné záväzky, ktoré/é musia/musí obsahovať informáciu o tom, že uchádzač:
nie je v nepovolenom debete,
v prípade splácania úveru dodržuje splátkový kalendár,
bežný účet uchádzača nie je predmetom exekúcie.
Uvedené potvrdenie nesmie byt staršie ako tri mesiace ku dňu predkladania ponúk.
-K vyjadreniu banky/bánk alebo ekvivalentnému/ým dokladu/om uchádzač zároveň predloží čestné vyhlásenie potvrdené/podpísané oprávnenou osobou, že nemá vedené účty ani záväzky v inej/ých banke/ách ako tej/tých, od ktorej/ých predložil vyššie uvedené potvrdenie/a resp. ekvivalentný/é doklad/y. Uvedené čestné vyhlásenie nesmie byt staršie ako tri mesiace ku dňu predkladania ponúk.
3.1.2Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienky účasti podľa § 27 ods. 1 písm. a) musia byť v ponuke predložené ako originály alebo ich úradne osvedčené kópie.
Odôvodnenie primeranosti použitia podmienky účasti podľa bodu 3.1 súťažných podkladov vo vzťahu k predmetu zákazky a potreba jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona:
V tejto požiadavke verejného obstarávateľa nie je požadovaný žiaden číselný údaj, a teda požiadavka je primeraná a jej potreba vyplynula z dôvodu overenia a preukázania finančnej spoľahlivosti uchádzača, t.j., že uchádzač je aj po finančnej stránke spoľahlivým partnerom. Verejný obstarávateľ neposkytuje finančné preddavky ani zálohy a do doby splatnosti faktúr musí byť uchádzač schopný finančné záväzky plniť.
3.2§ 27 ods. 1 písm. d) zákona: uchádzač preukazuje svoje finančné a ekonomické postavenie prehľadom o celkovom obrate alebo prehľadom o dosiahnutom obrate v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka, za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti.
3.2.1Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti podľa § 27 ods. 1 písm. d) zákona:
-Verejný obstarávateľ požaduje predloženie prehľadu o obrate za posledné 3 hospodárske roky v min. výške 19 000 000,00 EUR bez DPH v súhrne za všetky požadované hospodárske roky v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka. V prípade, ak uchádzač prevádzkuje svoju činnosť kratšie obdobie, preukáže výšku obratu podľa predošlej vety pomerne k dĺžke prevádzkovania činnosti (napr. ak prevádzkuje činnosť 10 mesiacov, potom požadovaná výška obratu je 19 000 000,00 EUR / 36 mesiacov * 10 mesiacov = 5 277 777,77 EUR). Oblasti, ktorých sa predmet zákazky týka sú nasledovné:
-Služby informačných technológií: konzultácie, vývoj softvéru, internet a podpora
-Služby na údržbu a opravu softvéru
-Služby týkajúce sa podpory systému
-Dodávky softvéru
-Správa údajov
-Riadenie projektov iných ako pre stavebné práce
Prehľad o dosiahnutom obrate uchádzač podloží:
čestným vyhlásením, originál podpísané osobou oprávnenou konať v mene uchádzača, v ktorom bude identifikovaná výška obratu a oblasti za ktoré uchádzač obrat dosiahol a
výkazom ziskov a strát alebo výkazom o príjmoch a výdavkoch za posledné 3 hospodárske roky, resp. za pomernú dĺžku prevádzkovania činnosti, alebo
ak má zverejnené účtovné závierky v Registri účtovných závierok v jeho verejnej časti, vo svojej ponuke môže uviesť len URL adresu, na ktorej sú výkazy ziskov a strát alebo výkazy o príjmoch a výdavkoch dostupné.
3.2.2Pokiaľ sú výkazy ziskov a strát alebo výkazy o príjmoch a výdavkoch zostavené v inej mene ako v mene EUR, uchádzač prepočíta obrat v oblasti za každý ukončený hospodársky rok do meny EUR. K prepočtu cudzej meny na EUR sa použije kurz Európskej centrálnej banky platný ku dňu zverejnenia oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania v Úradnom vestníku EÚ.
3.2.3Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienky účasti podľa § 27 ods. 1 písm. d) postačuje v ponuke predložiť ako kópie ak nie je určené inak.
Odôvodnenie primeranosti použitia podmienky účasti podľa bodu 3.2 súťažných podkladov vo vzťahu k predmetu zákazky a potreba jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona:
Verejný obstarávateľ overuje prostredníctvom tejto podmienky účasti schopnosť poskytovať požadované služby počas trvania rámcovej dohody, súčasne overuje schopnosť dosahovať z uvedených plnení príjmy a zároveň overuje realizovaný finančný objem zákaziek rovnakého alebo obdobného charakteru ako je predmet zákazky z dôvodu minimalizácie rizika nekorektného plnenia predmetu zmluvy z dôvodu nestabilného ekonomického, resp. finančného postavenia uchádzača.
3.3 V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená vo verejnom obstarávaní, tento preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa finančného a ekonomického postavenia podľa bodu 3. súťažných podkladov za všetkých členov skupiny spoločne.
3.4 Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 zákona a § 26a zákona vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal finančné a ekonomické postavenie zdrojmi inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
3.5 Ak uchádzač alebo záujemca nedokáže z objektívnych dôvodov preukázať finančné a ekonomické postavenie určeným dokladom, verejný obstarávateľ môže uznať aj iný doklad, ktorým sa preukazuje finančné a ekonomické postavenie.
III.2.3)
Technická spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
4.Podmienky účasti vo verejnom obstarávaní v zmysle § 28 až 30 zákona týkajúce sa technickej alebo odbornej spôsobilosti uchádzača:
Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti podľa § 28 zákona týkajúce sa technickej alebo odbornej spôsobilosti uvedené v bode 4.1 až 4.3 súťažných podkladov:
4.1§ 28 ods. 1 písm. a) zákona: uchádzač preukazuje svoju technickú alebo odbornú spôsobilosť zoznamom dodávok tovaru alebo poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky doplneným potvrdeniami o kvalite dodania tovaru alebo poskytnutia služieb s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; ak odberateľom
-bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona, dokladom je referencia,
-bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané.
4.1.1Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona:
-Uchádzač predloží zoznam poskytnutých služieb rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky za predchádzajúce tri roky (2012, 2013, 2014)
-Za služby rovnakého alebo podobného predmetu zákazky sa považujú služby identifikované v časti B.1 týchto súťažných podkladov a identifikované služby v zmysle spoločného slovníka obstarávania tzv. CPV.:
a)Služby informačných technológií: konzultácie, vývoj softvéru, internet a podpora
b)Služby na údržbu a opravu softvéru
c)Služby týkajúce sa podpory systému
d)Dodávky softvéru
e)Správa údajov
f)Riadenie projektov iných ako pre stavebné práce
Verejný obstarávateľ požaduje, aby zoznam zákaziek obsahoval minimálne nasledovné typy projektov/zákaziek/referencií alebo pod.:
a)jednu zákazku resp. referenciu, predmetom ktorej bola analýza, návrh riešenia, návrh detailnej funkčnej špecifikácie, návrh architektúry SW riešenia, vývoj a testovanie SW riešenia, nasadenie SW riešenia do rutinnej prevádzky a zaškolenie pracovníkov odberateľa SW riešenia - minimálne vo finančnom objeme 10.000.000 EUR bez DPH,
b)jednu zákazku resp. referenciu, predmetom, ktorej bola dodávka v oblasti geografických informačných systémov (GIS) zahŕňajúca: návrh riešenia, vývoj, nasadenie, migráciu, konsolidovanie údajov, včítane dodávky SW licencií a integráciu dodávaného informačného systému na minimálne jeden iný informačný systém, minimálne vo finančnom objeme 3.000.000 EUR bez DPH,
c)jednu zákazku resp. referenciu súčasťou, ktorej bol aj návrh a implementácia portálového riešenia, ktoré umožňuje vkladanie údajov pomocou formulárov, budované v súlade so štandardmi webových služieb a štandardmi W3C alebo ekvivalent, minimálne vo finančnom objeme 1.000.000 EUR bez DPH,
d)jednu zákazku resp. referenciu, súčasťou ktorej boli aj konzultačné služby v rámci návrhu dizajnu architektúry WAN/xDSL sietí v minimálne finančnom objeme 1.000.000 EUR bez DPH,
e)jednu zákazku resp. referenciu, predmetom ktorej bolo aj budovanie inventory managementu pre poskytovateľa sieťových, internetových, TV služieb alebo prevádzkovateľa energetických, plynových alebo vodovodných sietí v minimálnom finančnom objeme 5.000.000 EUR bez DPH,
f)jednu zákazku resp. referenciu, súčasťou, ktorej bolo aj poskytnutie služieb v rámci implementácie informačnej bezpečnosti a bezpečnosti IT systémov minimálne vo finančnom objeme 5.000.000 EUR bez DPH,
g)minimálne jednu zákazku resp. referenciu, predmetom, ktorej boli služby podpory IS, zahŕňajúcich on-site a on-line podporu IS a riešenie požiadaviek na rozšírenie alebo úpravu funkcionality IS (tieto služby museli byť poskytnuté v súvislosti s prevádzkou jedného konkrétneho IS), minimálne vo finančnom objeme 3.000.000 EUR bez DPH.
Verejný obstarávateľ odporúča, aby zoznam poskytnutých služieb a prípadný dôkaz o plnení obsahoval minimálne:
názov a sídlo odberateľa,
kontaktné údaje odberateľa (meno a priezvisko, tel. č., e-mail),
predmet poskytnutej služby,
opis predmetu poskytnutej služby,
doba poskytnutia,
cena poskytnutej služby bez DPH celkom a za požadované obdobie.
4.1.2Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. a) musia byť v ponuke predložené ako originály alebo ich úradne osvedčené kópie pokiaľ nie je určené inak.
Odôvodnenie primeranosti použitia podmienky účasti podľa bodu 4.1 tejto časti súťažných podkladov vo vzťahu k predmetu zákazky a potreba jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona:
Verejný obstarávateľ požaduje predloženie dokladov podľa tohto bodu 4.1.1. z dôvodu, aby záujemca preukázal schopnost a praktické skúsenosti s realizáciou rovnakých alebo podobných služieb, ako je predmet zákazky a preukázal spôsobilost realizácie plnenia v požadovanej kvalite. Cielom týchto podmienok je to, aby záujemca dokumentoval projekty obdobného zamerania, rozsahu a dopadu a tým preukázal svoju schopnosť zrealizovať takúto rozsiahlu zákazku. Nárocnost týchto podmienok vyplýva:
z potreby praktickej skúsenosti návrhom a implementáciou informačných systémov obdobného rozsahu a zamerania,
z potreby praktickej skúsenosti s realizáciou komplexných IT projektov obdobného rozsahu, casového trvania a komplexnosti,
na základe rozsiahlej procesnej a organizacnej analýzy všetkých dotknutých subjektov, ktorá predchádzala samotnému obstarávaniu pre zabezpečenie vývoja a implementáciu informačného systému,
z požiadaviek na prácu a zobrazovanie geopriestorových informácií,
z požiadaviek na problematiku budovania databázu zariadení a technológií poskytujúcich pripojenia WAN/xDSL technológií,
z požiadaviek na budovanie systému na rozsiahly inventory management systém,
z nárokov na bezpecnost, stabilitu a dostupnost systému,
z potrieb vybudovať automatizovaný systém, umožňujúci minimálne nároky na obsluhu,
z požiadaviek obstarávateľa na zabezpečenie udržateľnosti systému počas obdobia 5 rokov po nasadení systému.
4.2§ 28 ods. 1 písm. g) zákona: uchádzač preukazuje svoju technickú alebo odbornú spôsobilosť údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za riadenie stavebných prác alebo za poskytnutie služby.
4.2.1Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti podľa § 28 ods. 1 písm. g) zákona:
-Verejný obstarávateľ na poskytnutie služby požaduje kľúčových expertov pozostávajúci minimálne z 8 osôb spôsobilých a zodpovedných za poskytnutie služby/predmetu zákazky, a to konkrétne:
Kľúčový expert č. 1 pre oblasť návrhu architektúry Hlavný architekt
Kľúčový expert č. 2 pre analýzu IS Hlavný analytik
Kľúčový expert č. 3 pre oblasť budovania geografických informačných systémov GIS špecialista
Kľúčový expert č. 4 pre oblasť portálových riešení
Kľúčový expert č. 5 pre oblasť telekomunikačných sietí
Kľúčový expert č. 6 pre oblasť integrácie a procesnej automatizácie systémov
Kľúčový expert č. 7 pre bezpečnosť informačných technológií
Kľúčový expert č. 8 pre oblasť inventory managementu
-Verejný obstarávateľ požaduje splnenie týchto minimálnych požiadaviek na kľúčových expertov:
Kľúčový expert č. 1 pre oblasť návrhu architektúry Hlavný architekt:
ominimálne 5-ročné skúsenosti v oblasti návrhu a budovania informačných systémov a IT infraštruktúry; túto podmienku záujemca preukáže prostredníctvom profesijného životopisu alebo ekvivalentným dokladom,
ominimálne 3 profesionálne praktické skúsenosti v oblasti návrhu IT infraštruktúry, túto podmienku záujemca preukáže prostredníctvom profesijného životopisu alebo ekvivalentným dokladom,
ozískaný a platný certifikát pre oblasť návrhu architektúry IT - TOGAF alebo ekvivalent daného certifikátu od inej akreditovanej autority; túto podmienku záujemca preukáže prostredníctvom kópie certifikátu
Kľúčový expert č. 2 pre analýzu IS Hlavný analytik:
ominimálne 5-ročné skúsenosti v oblasti IT; túto podmienku záujemca preukáže prostredníctvom profesijného životopisu alebo ekvivalentným dokladom,
ominimálne 3 profesionálne praktické skúsenosti v pozícií analytika zamerané na analýzu, návrh a implementáciu komplexného IS, túto podmienku záujemca preukáže prostredníctvom profesijného životopisu alebo ekvivalentným dokladom,
ozískaný a platný certifikát OMG Certified UML Professional alebo ekvivalent daného certifikátu od inej akreditovanej autority; túto podmienku záujemca preukáže prostredníctvom kópie certifikátu
Kľúčový expert č. 3 pre oblasť budovania geografických informačných systémov GIS špecialista:
ominimálne 5-ročné skúsenosti v oblasti GIS zahŕňajúca odborné skúsenosti v oblasti návrhu a implementácie geodatabázových systémov; túto podmienku záujemca preukáže prostredníctvom profesijného životopisu alebo ekvivalentným dokladom,
ominimálne 3 profesionálne praktické skúsenostina pozícii GIS špecialista v oblasti návrhu a implementácie údajových modelov, technológií ukladania a spracovania geopriestorových údajov v projektoch zameraných na tvorbu, ukladanie a správu geopriestorových údajov, pričom minimálne jeden z týchto projektov musel byť zameraný na problematiku územného plánovania, túto podmienku záujemca preukáže prostredníctvom profesijného životopisu alebo ekvivalentným dokladom,
ominimálne 1 praktická skúsenosť pre oblasť implementácie riešení v súlade s implementačnými pravidlami INSPIRE pre oblasť harmonizácie priestorových údajov alebo pre oblasti meta údajov pre priestorové údaje a meta údaje pre služby priestorových údajov, túto podmienku záujemca preukáže prostredníctvom profesijného životopisu alebo ekvivalentným dokladom.
Kľúčový expert č. 4 pre oblasť portálových riešení:
ominimálne 5-ročné skúsenosti v pozícii architekta portálových riešení; túto podmienku záujemca preukáže prostredníctvom profesijného životopisu alebo ekvivalentným dokladom,
ominimálne 3 profesionálne praktické skúsenosti v oblasti návrhu a implementácie portálového riešenia IS pre verejnosť, ktorých súčasťou bola vizualizácia priestorových dát, implementácia WMS služieb, podpora vnútorných procesov a integrácia ESB komponentov, túto podmienku záujemca preukáže prostredníctvom profesijného životopisu alebo ekvivalentným dokladom
Kľúčový expert č. 5 pre oblasť telekomunikačných sietí:
ominimálne 5-ročné skúsenosti v oblasti návrhu a dizajnu telekomunikačných WAN/xDSL/optických sietí; túto podmienku záujemca preukáže prostredníctvom profesijného životopisu alebo ekvivalentným dokladom,
ominimálne 3 profesionálne praktické skúsenosti v oblasti návrhu a implementácie WAN/xDSL/optických telekomunikačných sietí v pozícii sieťového architekta, túto podmienku záujemca preukáže prostredníctvom profesijného životopisu alebo ekvivalentným dokladom,
ozískaný a platný certifikát znalosti návrhu a implementácie sieťových WAN/xDSL/optických telekomunikačných sietí (napr. Cisco CCIE) alebo ekvivalent daného certifikátu od inej akreditovanej autority preukazujúci znalosti návrhu a implementácie pre oblasť telekomunikačných sietí; túto podmienku záujemca preukáže prostredníctvom kópie certifikátu
Kľúčový expert č. 6 pre oblasť integrácie a procesnej automatizácie systémov:
ominimálne 5-ročné skúsenosti v oblasti návrhu a implementácie integračných systémov; túto podmienku záujemca preukáže prostredníctvom profesijného životopisu alebo ekvivalentným dokladom,
ominimálne 3 profesionálne praktické skúsenosti v oblasti návrhu a implementácie integračných systémov v pozícii SOA a BPM experta, túto podmienku záujemca preukáže prostredníctvom profesijného životopisu alebo ekvivalentným dokladom,
ozískaný a platný certifikát znalosti ESB a BPM systému vydaný producentom príslušného ESB a BPM systému alebo osobou, ktorá je oprávnená tento certifikát vydávať (napr. IBM Certified Integration Developer) alebo ekvivalent daného certifikátu od inej akreditovanej autority preukazujúci znalosti ESB a BPM systémov; túto podmienku záujemca preukáže prostredníctvom kópie certifikátu,
ozískaný a platný certifikát pre oblasť návrhu architektúry SOA riešení, túto podmienku účasti záujemca u kľúčového experta preukáže prostredníctvom kópie platného certifikátu
Kľúčový expert č. 7 pre bezpečnosť informačných technológií:
ominimálne 5-ročné skúsenosti s aktívnou účasťou na projektoch v oblasti bezpečnosti informačných technológií; túto podmienku záujemca preukáže prostredníctvom profesijného životopisu alebo ekvivalentným dokladom,
ominimálne 3 profesionálne praktické skúsenosti ktoré boli zamerané na riešenie špecifickej problematiky v rámci informačnej bezpečnosti, túto podmienku záujemca preukáže prostredníctvom profesijného životopisu alebo ekvivalentným dokladom,
ozískaný a platný certifikát CISA alebo CISM vydaný neziskovým združením ISACA alebo ekvivalent daného certifikátu od inej akreditovanej autority; túto podmienku záujemca preukáže prostredníctvom kópie certifikátu,
Kľúčový expert č. 8 pre oblasť inventory managementu:
ominimálne 5-ročné skúsenosti s aktívnou účasťou na projektoch v oblasti implementácie systémov inventory managemnet systémov pre telekomunikačných operátorov alebo poskytovateľov pripojenia v oblasti energetiky, plynárskeho priemyslu alebo vodárenských spoločností; túto podmienku záujemca preukáže prostredníctvom profesijného životopisu alebo ekvivalentným dokladom,
ominimálne 3 profesionálne praktické skúsenosti ktoré boli zamerané na riešenie špecifickej problematiky v rámci budovania inventory management systémov, túto podmienku záujemca preukáže prostredníctvom profesijného životopisu alebo ekvivalentným dokladom,
ozískaný a platný certifikát inventory management systému alebo ekvivalent daného certifikátu od inej akreditovanej autority; túto podmienku záujemca preukáže prostredníctvom kópie certifikátu,
Minimálne požiadavky verejného obstarávateľa pri každom kľúčovom expertovi musí spĺňať jedna fyzická osoba. Uchádzač môže použiť jednu fyzickú osobu na preukázanie podmienok účasti na max. 1 pozíciu kľúčových expertov. Verejný obstarávateľ na vysvetlenie uvádza, že v prípade preukázania splnenia podmienok týkajúcich sa certifikátov pre jednotlivých expertoch, verejný obstarávateľ nebude akceptovať účasť na školení a požaduje predloženie riadneho a vydaného certifikátu v zmysle podmienok konkrétnej certifikačnej autority (vo väčšine prípadov úspešne absolvovanými skúškami). Verejný obstarávateľ odporúča, aby z predložených dokumentov vyplývalo splnenie podmienok účasti v rozsahu požadovanej minimálnej úrovne štandardov.
-Naplnenie požadovaných minimálnych požiadaviek na kľúčových expertov uchádzač preukáže predložením:
Podpísaných životopisov alebo ekvivalentných dokladov minimálne 8 kľúčových expertov. Každý kľúčový expert v životopise uvedie:
osvoje meno a priezvisko,
onajvyššie dosiahnuté vzdelanie, názov a sídlo školy, špecializácia, rok ukončenia štúdia,
oodbornú prax (ak relevantné), a to opisom/zoznamom odbornej praxe, opisom pracovnej náplne, miesto, mesiac a rok plnenia/zamestnania, zamestnávateľ/objednávateľ,
opraktické skúsenosti (názov referencie/projektu, odberateľ/zamestnávateľ, popis referencie/projektu, hodnota zmluvy/projektu, pozícia na projekte, obdobie rok od - do, meno a priezvisko aspoň jednej kontaktnej osoby a číslo telefónu a emailový kontakt odberateľa, kde si bude môcť verejný obstarávateľ overiť informácie),
oRiadne získané certifikáty (nie účasť na školení),
oprípadne ostatné relevantné informácie vo vzťahu k odbornému vzdelaniu, zručnostiam a praxi,
ovlastnoručný podpis osoby.
4.2.2Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. g) musia byť v ponuke predložené ako originály alebo ich úradne osvedčené kópie pokiaľ nie je určené inak.
Odôvodnenie primeranosti použitia podmienky účasti podľa bodu 4.2 tejto časti súťažných podkladov vo vzťahu k predmetu zákazky a potreba jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona:
Kľúčový expert č.1: Minimálne 5 rokov odbornej praxe je primeraným a potrebným minimálnym obdobím, pocas ktorého klúcový expert mohol získať skúsenosti s realizáciou návrhov v oblasti architektúry SW riešení. Predpokladá sa, že minimálny požadovaný pocet skúseností s realizáciou návrhov v oblasti architektúry SW riešení zabezpečí primerané znalosti tohto klúčového experta v danej oblasti. Taktiež požiadavka na predloženie platného certifikátu napr. TOGAF alebo ekvivalentu daného certifikátu od inej akreditovanej autority je primeraná a stanovená vo vztahu k predmetu zákazky.
Kľúčový expert č.2: Verejným obstarávatelom požadovaná prax, ako aj predmetné skúsenosti sú primerané, potrebné a zároven sú nevyhnutnou zárukou toho, že klúcový expert s predmetnou praxou a požadovanými skúsenostami bude skutocným odborníkom/profesionálom vo svojom odbore, ktorý sa dlhodobo a opakovane venuje tvorbe analýz IS, aby bolo zabezpecené odborné zvládnutie danej problematiky. Taktiež požiadavka na predloženie platného certifikátu s minimálnou úrovnou OMG Certified UML Professional alebo jeho ekvivalentu je primeraná vo vztahu k predmetu zákazky a verejný obstarávatel zaradil predmetný certifikát medzi podmienky úcasti na klúcového experta najmä z dôvodu preukázania schopnosti analytického myslenia, logického uvažovania a syntézy dát. Uvedený kľúčový expert bude zabezpečovať najmä prenesenie zhotovenej analýzy riešenia do konkrétneho návrhu zhotoviteľa.
Kľúčový expert č.3: V rámci predmetu verejného obstarávania sa vyžadujú špeciálne cinnosti v oblasti návrhu a implementácie geodatabázových systémov. Vyžaduje sa, aby klúcoví odborníci, ktorí zabezpecujú tieto špeciálne cinnosti, mali predchádzajúce praktické skúsenosti ako aj skúsenosti s realizáciou podobných projektov ako je predmet zákazky. Implementácia systému bude vykonaná v súlade s implementačnými pravidlami INSPIRE.
Kľúčový expert č.4: Požiadavky na experta pre oblasť portálových riešení sú potrebné a primerané, pretože v rámci dodania predmetu zákazky verejný obstarávateľ požaduje aj vybudovanie komplexného portálového riešenia ako hlavného komunikačného kanálu medzi verejnosťou a IS poskytujúcim služby. Expert záujemcu musí preukázať výbornú znalosť týchto techník požadovanou dĺžkou praxe a požadovanými skúsenosťami, čím zároveň garantuje kvalitné plnenie predmetu zákazky v oblasti návrhu a implementácie portálových riešení.
Kľúčový expert č.5: Požiadavky na experta pre oblasť návrhu a implementácie telekomunikačných sietí sú primerané a vyplývajú z požiadavky na predmet zákazky, kde budovaný systém bude mapovať priamo telekomunikačné siete a predpokladá sa aktívna účasť dotknutého expereta aj na fáze návrhu takéhoto systému. Rozsah odbornej praxe bol stanoveny na obdobie 5 rokov, nakolko verejny obstarávateľ ma za to, ze toto obdobie je primerane a potrebne pre ziskanie dostatočných skúseností v tejto oblasti. Poziadavka na preukazanie minimalne 3 praktických skúseností so zameranim na oblast návrhu a implementácie telekomunikačných sieté v pozícii sieťového architekta ako aj príslušný certifikát, preukazuje výbornú znalosť týchto techník, čím zároveň garantuje kvalitné plnenie predmetu zákazky v oblasti návrhu a implementácie systému pre mapovanie telekomunikačných sietí.
Kľúčový expert č.6: Poziadavky na experta pre oblast integracie a procesnej automatizacie systemov su potrebne a primerane, pretoze v ramci dodania predmetu zakazky verejny obstaravatel pozaduje implementaciu SOA architektury a systemu procesnej automatizacie. Expert zaujemcu musi preukazat vybornu znalost tychto technik prislusnym certifikatom, cim zaroven garantuje kvalitne plnenie predmetu zakazky v oblasti integracie a procesnej automatizacie systemov.
Kľúčový expert č.7: Požiadavkou verejneho obstaravatela je, aby sa na poskytovani predmetu tejto zakazky podielal aj klucovy expert s niekolkorocnymi skusenostami a opakovanymi profesionalnymi praktickymi skusenostami v oblasti bezpecnosti informacnych technologii, ktory disponuje s obvyklymi typmi certifikatov, ktorymi sa standardne preukazuje expertiza v oblasti bezpecnosti informacnych technologii. Rozsah odbornej praxe bol stanoveny na obdobie 5 rokov, nakolko verejny obstarávateľ ma za to, ze toto obdobie je primerane a potrebne pre ziskanie dostatočných skúseností v tejto oblasti. Poziadavka na preukazanie minimalne 3 skúseností so zameranim na oblast bezpecnosti SW riešení, ako aj predlozenie minimalne jedneho platneho certifikatu v oblasti IT bezpecnosti, je potrebna, primerana a stanovena vo vztahu k predmetu zakazky.
Kľúčový expert č.8: Požiadavkou verejneho obstaravatela je, aby sa na poskytovani predmetu tejto zakazky podielal aj klucovy expert s niekolkorocnymi skusenostami a opakovanymi profesionalnymi praktickymi skusenostami v oblasti implementácie inventory management systémov, ktory disponuje s obvyklymi typmi certifikatov, ktorymi sa standardne preukazuje expertiza pre oblasť znalostí príslušného výrobcu inventory management systému. Oblasť pre telekomunikačné siete alebo siete poskytovateľov z oblasti energetiky, plynu alebo vodárenských spoločností priamo suvisí s predmetom zákazky, kde samotný systém API bude narábať s objekatami z uvedených oblastí. Rozsah odbornej praxe bol stanoveny na obdobie 5 rokov, nakolko verejny obstarávateľ ma za to, ze toto obdobie je primerane a potrebne pre ziskanie dostatočných skúseností v tejto oblasti. Poziadavka na preukazanie minimalne 3 skúseností so zameranim na oblast inventory management systémov, ako aj predlozenie minimalne jedneho platneho certifikatu výrobcu príslušného inventory management systému, je potrebna, primerana a stanovena vo vztahu k predmetu zakazky.
4.3§ 28 ods. 1 písm. k) zákona v spojení s § 32 ods. 3 písm. b) zákona: verejný obstarávateľ požaduje predložiť uvedenie podielu plnenia zo zmluvy, ktorý má uchádzač poskytujúci službu v úmysle zabezpečiť subdodávateľmi, ktorí sa majú podieľať na dodaní plnenia v sume najmenej 30% z hodnoty plnenia uvedenej v ponuke uchádzača spolu s uvedením identifikačných údajov subdodávateľa ak je známy, a to v rozsahu meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov, adresa pobytu alebo sídlo, identifikačné číslo alebo dátum narodenia, ak nebolo pridelené identifikačné číslo. V prípade, ak súčet podielov všetkých zamýšľaných subdodávateľov bude nižší ako 30% z hodnoty plnenia, uchádzač predloží čestné vyhlásenie o tom, súčet podielov všetkých zamýšľaných subdodávateľov uchádzača bude nižší ako 30% z hodnoty plnenia uvedenej v ponuke uchádzača.
Odôvodnenie primeranosti použitia podmienky účasti podľa bodu 4.3 tejto časti súťažných podkladov vo vzťahu k predmetu zákazky a potreba jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona:
Predmetná podmienka účasti je obligatórnou podmienkou účasti podľa § 28 ods. 1 písm. k) zákona v spojení s § 32 ods. 3 písm. b) zákona vzhľadom na skutočnosť, že ide o nadlimitnú zákazku na poskytnutie služieb s predpokladanou hodnotou zákazky vyššou ako 10 000 000,00 EUR bez DPH.
4.4V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená vo verejnom obstarávaní, tento preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa technickej alebo odbornej spôsobilosti podľa bodu 4. tejto časti súťažných podkladov za všetkých členov skupiny spoločne.
4.5Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 zákona a § 26a zákona vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými a odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
III.2.4)
Informácie o vyhradených zákazkách
III.3)
OSOBITNÉ PODMIENKY PRE ZÁKAZKY NA POSKYTOVANIE SLUŽIEB
III.3.1)
Informácie o konkrétnej profesii
Poskytovanie služby je vyhradené pre konkrétnu profesiu
Nie
III.3.2)
Pracovníci zodpovední za poskytnutie služby
Právnické osoby by mali uviesť mená a odbornú kvalifikáciu pracovníkov zodpovedných za poskytnutie služby
Áno