Skip to main content

Často kladené otázky - eForms

  1. Kde môžem získať bližšie informácie k používaniu nového portálu eForms?
    Bližšie informácie nájdete v príručkách zverejnených na tejto webovej stránke ÚVO.
  2. V prípade vyplnenia IČO/DIČ organizácie sa automaticky nevyplnia údaje o organizácii (názov, sídlo a pod.). Ako mám postupovať?
    V tomto prípade je potrebné kontaktovať helpdesk_vestnik@uvo.gov.sk. Do mailu je potrebné uviesť základné informácie (popis problému, IČO organizácie, prípadne mailovú adresa používateľa).
  3. Ako vykonám opravu/zmenu zmluvy migrovaných oznámení z ISZÚ?
    Presný popis aj s obrázkami ako postupovať nájdete v príručkách „Pouzívateľská príručka_eForms“ a „Manuál eForms_Redakčná oprava“ ktoré sú dostupné na tejto stránke.
  4. Elektronický formulár v IS ZÚ pri zákazke s nízkou hodnotou so zverejnením vo VVO nebolo možné členiť na jednotlivé časti, v rámci eForms to možné je. Ako mám postupovať, ak zákazka nie je delená na časti?
    Ak zákazka nie je delená na časti, formulár má jednu technickú časť, pričom názov časti je totožný s názvom zákazky. Podrobnejšie informácie k spôsobu vyplnenia údajov nájdete v príručke k zákazke s nízkou hodnotou Manuál eForms_ZsNH zverejnenej na webovom sídle ÚVO v  Sekcii časti.
  5. Môžem vymazať zákazku v stave Zrušená zo zoznamu zákaziek?
    Zrušiť je možné len zákazku v stave Plánovaná. Zrušením zákazka nadobudne stav Zrušená a ostáva zachovaná v zozname zákaziek. To znamená, že ju nie je možné zo zoznamu zákaziek odstrániť.
  6. V akom formáte mám uvádzať dátum v žiadosti?
    Dátum je potrebné zadať vo formáte dd.mm.rrrr alebo vybrať dátum z dátumového číselníka.
  7. Čo je potrebné uviesť v poli Lehoty na preskúmanie (Opis lehôt na preskúmanie) (BT-99-Lot)?
    V danom poli odporúčame uviesť nasledovnú všeobecnú informáciu: Postupom a v lehotách podľa zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
  8. Vo formulári Nadlimit - Výsledok verejného obstarávania v prípade použitia e-aukcie je potrebné vyplniť údaje o najnižšej a najvyššej ponuke. Ak som predložil napr. 3 ponuky, aké údaje mám uviesť pred začatím alebo po ukončení e-aukcie?
    V prípade použitia e-aukcie je potrebné vo formulári uviesť údaje o najnižšej a najvyššej ponuke až po ukončení e-aukcie, pretože predmetné informácie sa týkajú výsledku verejného obstarávania.
  9. Aké informácie mám vyplniť vo vyhlasovacích formulároch v poliach Adresa na predkladanie ponúk a Adresa na súťažné podklady?
    V poli Adresa na predkladanie ponúk je potrebné uviesť URL odkaz vo formáte ... na použitý elektronický prostriedok, prostredníctvom ktorého sa uskutočňuje komunikácia vo verejnom obstarávaní. Ak verejný obstarávateľ/obstarávateľ realizuje konkrétne verejné obstarávanie napríklad prostredníctvom elektronickej platformy (IS EVO), je potrebné uviesť URL odkaz https://isepvo.sk. V poli Adresa na súťažné podklady je potrebné uviesť URL odkaz  vo formáte ... na verejnú časť profilu verejného obstarávateľa/obstarávateľa, kde budú uverejnené súťažné podklady.
  10. Mám vo výsledkových formulároch v časti Výsledok uviesť informácie o všetkých ponukách predložených v lehote na predkladanie ponúk prostredníctvom tlačidla Pridať alebo stačí uviesť informácie iba o úspešnom uchádzačovi?
    Vo výsledkových formulároch v časti Výsledok je potrebné uviesť informácie len o úspešnom uchádzačovi, resp. úspešných uchádzačoch, napríklad v prípade rámcovej dohody uzatvorenej s viacerými hospodárskymi subjektmi.
  11. O ktorých organizáciách mám informovať v sekcii Organizácie a čo je potrebné uviesť v poli ID uchádzača (OPT-300-Tenderer) vo výsledkovom formulári v časti Výsledok, vzhľadom na to že v danom poli nie je možné uviesť názov, IČO, ani DIČ?
    V danej sekcii je potrebné identifikovať všetky subjekty. Informácie o ÚVO sú súčasťou každého formulára, ktorý sa odosiela na zverejnenie do vestníkov. Údaje o ÚVO sú preddefinované a nie je možné ich meniť. Napríklad vo výsledkovom formulári sa v tejto sekcii uvedú údaje aj o dodávateľoch a subdodávateľoch, ktoré sa následne premietnu aj v ďalších častiach formulára.
  12. Ak som na zadávanie zákazky použil IS EVO (napríklad na zadávanie zákazky s nízkou hodnotou so zverejnením vo VVO), mám opätovne založiť danú zákazku aj v eForms
    Zákazka vytvorená v IS EVO, ku ktorej bude odosielané oznámenie do vestníka, je súčasne vytvorená aj v systéme eForms (neplatí pre zákazky s nízkou hodnotou bez zverejnenia oznámenia vo vestníku). V prípade zákazky zadávanej prostredníctvom IS EVO, verejný obstarávateľ danú zákazku založí v IS EVO a po kliknutí na záložku Oznámenia a formuláre v ľavom stĺpci pod názvom dotknutej zákazky IS EVO po vybratí príslušného formulára automaticky presmeruje verejného obstarávateľa do prostredia eForms.
  13. Ako mám postupovať, ak automaticky predvyplnené údaje nie sú aktuálne?
    V prípade neaktuálnych údajov (názov verejného obstarávateľa, sídlo, údaje o štatutárnom zástupcovi, atď.) je potrebné vyplniť a odoslať formulár Žiadosť o registráciu/aktualizáciu kupujúceho.
  14. V poli Druh postupu (BT-105-Procedure) mám uviesť či ide o jednofázový alebo viacfázový postup. Čo to znamená?
    Kupujúci v prípade klasickej verejnej súťaže vyberie možnosť jednofázový postup. Možnosť viacfázový postup sa viaže na realizáciu napríklad užšej súťaže, rokovacieho konania so zverejnením alebo súťažného dialógu, teda tých postupov verejného obstarávania, ktoré majú dve fázy, prvú kvalifikačnú a druhú, v rámci ktorej sú na predloženie ponúk vyzvaní kvalifikovaní záujemcovia.
  15. Z akého dôvodu mám vo vyhlasovacích formulároch v časti pri dôvodoch na vylúčenie, t. j. podmienkach účasti týkajúcich sa finančného a ekonomického postavenia alebo technickej alebo odbornej spôsobilosti povinne uvádzať možnosť Uplatňuje sa alebo Neuplatňuje sa?
    Predmetné nastavenie vychádza z nariadenia Komisie (EÚ) o štruktúre formulárov eForms, ktorým sa stanovujú nové formuláre na uverejňovanie oznámení v oblasti verejného obstarávania. Daná informácia je relevantná pre záujemcov o dotknuté verejné obstarávanie.
  16. Pri nadlimitnej zákazke rozdelenej na časti vo formulári Oznámenie o výsledku verejného obstarávania je možné uviesť len jednu časť, resp. informácie o zmluve len pre jednu časť. Ako mám postupovať v prípade ďalších častí?
    Ak je zákazka delená na časti je potrebné tomu prispôsobiť počet častí v sekcii Časti. Následne sa informácie o výsledku za jednotlivé časti uvádzajú v sekcii Výsledok.
  17. Čo mám uviesť, ak nie je automaticky vyplnený údaj Externé ID zákazky vo formulári Súhrnná správa?
    Pri zákazkách realizovaných cez IS EVO je to ID zákazky a pri zákazkách realizovaných cez EKS je to  číslo v tvare Z123456789. Ak ide o zákazku zadanú priamo vybranému subjektu (napríklad v prípade zákazky zadanej na základe výnimky zo zákona o verejnom obstarávaní alebo v prípade zákazky s nízkou hodnotou zadanej na základe vlastného prieskumu trhu oslovením vybraného subjektu), odporúčame doplniť vlastné ID (napríklad číslo objednávky alebo číslo a názov zákazky).
  18. Čo mám uviesť v poli Identifikácia zmluvy v časti Zmluvy pri súhrnných správach?
    Odporúčame uviesť interné číslo zmluvy, prípadne číslo faktúry/objednávky.
  19. Čo mám uviesť v poliach Kontaktná osoba a email (povinné údaje) v časti Zmluvy a Dodávateľ 1 (hlavný) pri súhrnných správach?
    Verejný obstarávateľ si môže vyžiadať údaje na kontaktnú osobu od dodávateľa alebo uvedie údaje štatutára alebo osoby, ktorá je uvedená ako kontaktná osoba v zmluve. Verejný obstarávateľ uvedie e-mail uvedený v zmluve alebo na webovom sídle dodávateľa, prípadne si tiež vyžiada daný údaj od dodávateľa.
  20. Aké informácie mám uviesť vo formulári určenom pre súhrnné správy v časti Typy ponúk?
    Tieto polia sú nepovinné a preto ich nie je potrebné vypĺňať. Prípadne je možné v týchto poliach bližšie konkretizovať vybrané informácie o predložených ponukách.
  21. Ďalšie odpovede často kladené otázky nájdete na nasledovnom odkaze
     


Dôležité



Dávame do pozornosti



Informácie


Operačný program informatizácia spoločnosti: OPIS
eCertis
TED (Tenders Electronic Daily)
slovensko.sk
Systém manažérstva kvality ISO 9001